Nieuws

 
Nieuws afbeelding
10 apr 2019

[email protected] HC Naarden op 17 mei

[email protected] : 17 mei a.s.
JAAAAAAAAAAAA, We gaan weer ETEN op de club. Jullie hebben er een tijdje op moeten wachten en nog even op moeten wachten…. Daarom organiseren we er weer 1tje en wel op vrijdag 17 mei a.s. We gaan geheel op de Italiaanse toer; PIZZAAAAAAA ! Ook ouders en begeleiding zijn welkom voor een glaasje met een pizza (borrel)hap. Uiterste inschrijfdatum is dinsdag 14 mei a.s.
Middels onderstaande link kun je je aanmelden:
https://forms.gle/zwJPjnzBvF1CNS7a7

 
Nieuws afbeelding
10 apr 2019

Sportiviteit&Respect: Nieuw lid en blauwe kaart

Op dit moment is de commissie S&R hard bezig met het opstellen van een beleidsplan voor de komende jaren. We willen er met elkaar voor zorgen dat we bewust bezig zijn met hoe we met elkaar omgaan zowel op als buiten het veld en daarbij zorgen dat we op sportief vlak blijven presteren. Het eerste dat we willen gaan doen is het introduceren van de blauwe kaart. Dit is een kaart die je bij thuis wedstrijden kan overhandigen aan je tegenstander waarmee je aangeeft dat het een leuke respectvolle en sportieve wedstrijd is geweest. We werken eraan om deze kaart nog dit jaar bij de jeugd te introduceren en na een geslaagde test periode zullen we dit ook bij de senioren introduceren. Later meer…
De commissie Sportiviteit en Respect verwelkomt bovendien een nieuw lid: Maarten van Hamburg! Maarten woont in Naarden en is vader van twee kinderen, waarvan de oudste hockeyed op HC Naarden. Ook zijn vrouw Claudine hockeyt bij ons op de club.
Succes!
Met vriendelijke groet Timo Jacobse (namens commissie S&R)

 
 

 
Nieuws afbeelding
10 apr 2019

Keeperscorner: Keep the experience!

Keep the experience!
Recentelijk hebben we weer een "Keep the experience” gedaan op HC Naarden. Na de reguliere keeperstraining op woensdagavond was het de beurt aan onze keeper Bram de Boer van de JD5. Hij mocht op uitnodiging nog een keer aantreden, maar nu vergezeld door zijn moeder Monique de Boer. Monique en Bram kregen samen nog een keeperstraining in het kader van "Keep the Experience”.
Na een opwarmronde en wat basistips ging het los. De ballen werden in een rap tempo op het doel afgevuurd waarbij Bram en Monique om en om plaats nemen onder de lat. Ze deden het meer dan goed en wisten heel veel ballen probleemloos te stoppen. Het keeperstalent is zeker aanwezig binnen de familie de Boer. Bram wilde zijn moeder wel even laten zien hoe het allemaal moest, maar Monique hield kranig stand. Het tennistalent van Monique werd zichtbaar en daar worden toch duidelijk andere technieken gebruikt. Er ontstond zelf een kleine strijd over het aantal doelpunten dat werd weggegeven, maar altijd met een brede lach op de gezichten. Duidelijk was te zien dat zowel Bram als Monique genoten. Het was als trainer dan ook super leuk om moeder en zoon zo als volleerde keepers samen aan het werk te zien. Kortom een geslaagde training en de volgende "Keep the experience” staat al op het programma.
Niels en Olivier Rehe zijn door Monique en Bram uitgedaagd.
Nemen zij deze uitdaging aan?????
Ron Bollen Hoofd keeperstrainer HC Naarden

 
Nieuws afbeelding
10 apr 2019

Gezocht: trainers voor de Jongste Jeugd

Voor volgend seizoen zijn wij op zoek naar jeugdtrainers voor onze jeugdteams (Benjamins/Fjes/E6 & E8)!


Elk team verdient een leuke jeugdtrainer dus zijn we op zoek naar gemotiveerde jongens/meisjes (die volgend jaar 2 e -jaars D, 1 e -jaars C, 2 e -jaars C of 1 e -jaars B zijn) die het leuk vinden om een team te trainen!


Heb je interesse en kun je de professionals helpen om de jeugdteams te voorzien van een enthousiaste jeugdtrainer, meld je dan aan voor 31 mei a.s. bij: [email protected]

 
Nieuws afbeelding
10 apr 2019

Het eerste paasei van het jaar is gevonden

Tijdens de Super Sunday van 31 maart hebben meer dan vijftig kinderen tot 10 jaar genoten van het paaseieren zoeken op de speelveldje van de club. Met een spontaan animatie team van jongens en meisjes uit de D teams werden wel 300 eitjes verstopt en gevonden, weer verstopt en weer gevonden en lekker opgesmikkeld door de jongste jeugd.


 
Nieuws afbeelding
10 apr 2019

Vrijwilliger worden bij HC Naarden?

VACATURES bij HC Naarden
Zonder managers geen team, zonder ouders geen positieve support langs de zijlijn, zonder hulp geen koffie aan de bar, zonder jeugd geen trainers, zonder jullie kunnen we het niet! Maar ook voor de vele commissies hebben wij ouders nodig. Op dit moment zoeken wij vrijwilligers voor onderstaande vacatures. Heb je interesse in een vrijwilligers functie maar zijn onderstaande vacatures niet echt wat je zoekt? Kijk dan op onze site onder de club > vrijwilligerstaken of meld je aan via [email protected]
Halcommissie Wij zoeken mensen ter uitbreiding van de halcommissie (de 'hardware' waarin we zaalhockeyen). Stel dat je in Delft hebt gestudeerd - maar iemand met bouwkundige ervaring of inzicht is ook welkom - en je hebt per week een aantal uren tijd over, dan kunnen wij jouw expertise goed gebruiken! Hij/zij gaat een structurele bijdrage leveren aan het "project Blaashal". Dat betekent tot de zomer 2019 eens per 2/3 weken vergaderen. De piek qua besteding van deze bijzonder leuke vrijwilligers functie is in de wintermaanden. Onze halcommissie is een geolied team, dat nu uitbreiding nodig heeft doordat we de mogelijkheden van een zaalhockey blaashal aan het onderzoeken zijn en hopelijk daarvan de uitvoering kunnen realiseren in november 2019. Heb je zin om je nuttig te maken binnen onze hockeyclub in een enthousiaste en kundige commissie? Mail dan een korte reactie met je interesse naar [email protected]
Ledenadministratie Het bijhouden en verwerken van mutaties van alle leden (jeugd, senioren/veteranen en trimhockey leden). Inschrijvingsperiode in april coördineren. Contacten met bestuur, TC, vrijwilligerscoördinator en de diverse commissies binnen HC Naarden. Vragen van leden en potentiële leden (mail en telefonisch) beantwoorden. Tijdsbesteding: meerdere uren per week gehele jaar door, afwisselend met collega vrijwilliger van de ledenadministratie. Extra tijdsbelasting vanaf half maart t/m juni en de maand september. Bij interesse of voor meer informatie kun je terecht bij [email protected]
Hoofdredacteur Ledenwijzer (jaarboek) Wil jij eindverantwoordelijk zijn voor het mooiste jaarboek van het Gooi? Als hoofdredacteur zorg je naast de content ook voor de aansturing van de redactieleden, vormgever en fotografen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de hele teamfotografie, waaronder het maken van een planning wanneer elk team gefotografeerd wordt, het regelen van een fotograaf op de ingeplande dagen, de communicatie hierover naar het bestuur, verenigingsmanager, categoriemanagers etc. Voor de zomervakantie bepaal je in overleg met het bestuur het thema en bedenk je samen met de redactie de onderwerpen. Na de zomer vakantie gaan de redacteuren aan de slag met de interviews en wordt alle content door de hoofdredacteur verzameld. De deadline voor het aanleveren van alle foto's en teksten is eind september. De vormgeving gebeurt in oktober. De jaarboeken worden in de herfstvakantie gedrukt. De periode dat je beschikbaar bent is augustus, september en oktober. Interesse? Stuur dan een mail naar [email protected]
Communicatie commissie Ter vervanging van een aantal leden zijn wij op zoek zijn naar nieuwe enthousiastelingen, waaronder bij voorkeur ook een aantal jeugdleden: - nieuwsbriefredacteur(en): die maandelijks een nieuwsbrief verzorgt en uitstuurt. - allround communicatietype: die op diverse terreinen kan meedraaien en coördineren (de ene keer met het redigeren van teksten, de andere keer met het coördineren van de input voor de maandelijkse nieuwsbrief, de volgende keer met communicatie-ondersteuning voor een toernooi e.d.) Interesse of voor meer informatie? [email protected]
ICT & Video commissie Een nieuwe commissie en specifiek voor vrijwilligers met de volgende interesse en kunde (ook oudere jeugdleden!) • ICT: infra clubhuis, kassa, pin, tv, monitors met besturing, beamer, netwerk en internet, WiFi, scorebord, cashless card, etc. • Video bij wedstrijden: filmen bij wedstrijden en daarna verwerken op laptop, ondersteunen bij gebruik van de analyse software. • Videorapportages voor communicatie: videorapportages maken, video interviews en monteren daarvan. • LISA beheer (het ledenadministratie systeem van HC Naarden)
Je hoeft zeker geen nerd of expert te zijn voor LISA, video-analyse of computernetwerken, maar voel je aangetrokken tot bovengenoemde aandachtsgebieden en wil je jouw steentje bijdragen aan al dit gebeuren achter de schermen, meld je dan aan bij [email protected] (Carolijn, Frits, Geert en Rudi) of informeer bij het bestuur (Carolien en Oscar; [email protected] )
[email protected] Een aantal keer per jaar bieden we onze jeugdteams de mogelijkheid te komen eten op de club. Dit vindt plaats op de vrijdagavond en vaak komen ouders mee van de teams om te borrelen. Je vindt het leuk om borrelhappen voor ouders van teams te verzorgen, het clubhuis gezellig te maken tijdens een deze vrijdagavond  en bv ook het indekken van tafels en ervoor zorgen dat alle kinderen het naar hun zin hebben. Omdat deze [email protected] avonden inmiddels heel populair zijn koken we niet meer zelf maar we besteden dat uit. Wel zo handig! Het schenken van drankjes en tot slot het afruimen van de tafels en het weer strak trekken van de keuken en het clubhuis hoort ook bij de werkzaamheden van deze gezellige commissie. Zeker als je dit organiseert met paar vriendinnen of vrienden!  En: zonder deze commissie geen [email protected] meer.... 
Categoriemanagers Breedte De Technische Commissie Junioren begeleidt samen met de Technische Staf nauwgezet de ontwikkelingen van alle jeugdteams Breedtehockey. Hoe gaat het met de teams op hockeytechnisch vlak? Loopt het goed tijdens de trainingen en wedstrijden? En vooral belangrijk: hebben de teams lol in het spelen van het spelletje. De categoriemanager Breedte vormt de cruciale schakel tussen de teams, spelers, trainer/coaches, managers en ouders naar de Technische Staf en het bestuur. De categoriemanager is dus eigenlijk het hart van de club.  Wij zijn op zoek naar betrokken ouders (man/vrouw) met hockeyervaring die de verantwoordelijkheid over een breedte categorie op zich willen nemen. Omdat overdracht hier essentieel is, willen nu met jou in contact komen zodat we wanneer er behoefte is, wij een aantal reeds bekende personen kunnen benaderen.
De Technische commissie bestaat uit 10 personen (8 categoriemanagers, verenigingssecretaris, voorzitter Technische Commissie Junioren) en vergadert ongeveer 1 keer per 6 weken.
Kernwoorden die horen bij een categoriemanager: verbindend, onafhankelijk, ervaring met hockey, oplossingsgericht, luisterend oor, betrouwbaar en discreet.
Graag komen we met jou in gesprek! 
Namens de Technische Commissie Suzanne Stuurman, Bestuurslid TC Junioren & Jongste Jeugd Theo Korver, Voorzitter TC Junioren Breedte

 
Nieuws afbeelding
10 apr 2019

Wat vind jij van het assortiment eten en drinken in ons clubhuis?

HC Naarden wil het bar-assortiment een boost geven met zowel lekker als gezonder eten, snacks en drankjes.
Onze vereniging werkt samen met Team:Fit. Dit is een landelijk initiatief dat streeft naar  Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG), gesubsidieerd door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Dit kunnen en willen we niet zelf verwezenlijken, maar juist samen met de leden van onze club.
Daarom vernemen we ook graag JOUW mening zodat we straks kunnen werken aan een  uitgebalanceerd assortiment snacks en drankjes in ons clubhuis. Zowel lekker als gezond voor iedereen.
Zou je daarom via onderstaande link een korte enquête van 10 vragen willen beantwoorden?
https://www.surveymonkey.co. uk/r/LN759Z9
Veel dank!
Commissie gezonder clubhuis HC Naarden
(Clementine, Miek, Henk, Guido, Judith en Carolien)

 
Nieuws afbeelding
10 apr 2019

Update parkeren, fietsenstalling en verzamelen bij HC Naarden

Update parkeerterrein en fietsen stalling:
Op een paar borden en pijlen op de weg na, is ons parkeerterrein af. Daar zijn we heel blij mee. Wat is het mooi geworden, hoewel er hier en daar wel e.e.a. aangepast zal moeten worden in onze gewoontes:
AUTO’S: De rij richting van auto’s wordt zoals gezegd nog duidelijker aangegeven. Zodat iedereen weet dat je met je auto de meest rechter-ingang moet nemen en dan vervolgens de keuze hebt om 2x linksom te rijden om te parkeren. De oude inrit is dus nu de uitrit. 
FIETSEN: Het parkeren van je fiets, vraagt ook enige aanpassing naar de nieuwe situatie. Niet iedereen heeft door dat er per ‘nietje’ 2 fietsen kunnen staan en dat er tussendoor een pad loopt vanaf het clubhuis naar het achterste gedeelte waar de bakfietsen en scooters geparkeerd kunnen worden. Ook dit pad zal nog duidelijker aangegeven worden.
 






















VERZAMELEN BIJ SPORTPARK NAARDEN EN NIET MEER aan de BEETHOVENLAAN: Helaas zijn er recentelijk menig rij-ouders op de bon geslingerd door BOA’s die onverbiddelijk zijn in het uitschrijven van bonnen. Daar zijn we niet blij mee en daarom vragen we jullie om de gewoonte te veranderen en niet meer te verzamelen aan de Beethovenlaan voor de club, maar juist aan de Amersfoortse straatweg bij de ingang van sportpark Naarden. Naast het feit dat je daar als wachtende rij-ouder veiliger je auto parkeert zijn daar maar liefst 140 fiets parkeerplekken gecreëerd en dus hebben daar een win win situatie! 

 
Nieuws afbeelding
10 apr 2019

Actie smeercase: de beste verdediging tegen de zon

Als we met de kinderen naar het strand gaan, is het eerste wat we in de tas stoppen: zonnebrandcrème. Alleen wanneer we ons kroost laten sporten in de zomerzon, vergeten we het vaak. Uit onderzoek blijkt dat slechts 1 op de 10 kinderen ingesmeerd op het sportveld staat. Maar daar komt nu verandering in met de introductie van De Smeercase. Het doel: zorgen dat smeren tijdens het sporten heel normaal wordt.
Met de introductie van De Smeercase is er geen excuus meer om je niet in te smeren. Sport ZonVeilig!
De Smeercase is een handig kratje met flessen NIVEA SUN zonnecrème. Gratis ter beschikking gesteld door Sport ZonVeilig. Een mooie actie en dus ook binnenkort op HCNaarden. Meer nieuws volgt spoedig.

 
Nieuws afbeelding
10 apr 2019

Groot onderhoud Vestingh Field

Het is jullie vast niet ontgaan: deze week wordt er groot onderhoud gepleegd aan ons Vestingh Field. Dat de mat dat onderhoud nodig had was duidelijk….


Dinsdag heeft de zandmat een ware diepte reiniging ondergaan, woensdag worden de sporen eruit gehaald en de verklevingen losgeweekt zodat we vanaf a.s. weekend weer een uiterst goed bespeelbaar zandveld(je) hebben waar een ieder met plezier op kan hockeyen!!

 
Nieuws afbeelding
10 apr 2019

5 mei: Businessclub en Hart voor HCN naar SuperVrienden FEEST op Gooische!

Op 5 mei is de derby tussen Gooische en HC Naarden (Dames 1 en Heren 1). De business club en onze Harten van HC Naarden zijn uitgenodigd door de vrienden van- en de business club van Gooische hockeyclub om samen de wedstrijden te bekijken

De vrienden van Gooische pakken extra uit met een echt Gooisch Vrienden Feest, zowel op het balkon als op het veld. Deze Derby wil vast niemand missen! Als 12 de man/vrouw staan wij achter Dames 1 en Heren 1 en zullen wij de teams aanmoedigen om uiteindelijk met 6 punten huiswaarts te keren. Vanaf 12:30 zijn wij van harte welkom (start dames om 12:45 en heren om 14:45). Meld je snel aan voor dit mooie feest op [email protected] (vol=vol)  

 
Nieuws afbeelding
9 apr 2019

Training in de week vóór en na de meivakantie

Vanaf volgende week starten we met de circuit trainingen binnen de E8 teams en de huidige junioren breedte teams als onderdeel van ons speler volgsysteem om te komen tot een goede indeling aan het einde van het seizoen voor het nieuwe seizoen.
 
De spelers die worden uitgenodigd voor de circuittraining ontvangen hiervoor een persoonlijke uitnodiging per mail met verdere instructies.

Als gevolg van deze circuit trainingen moeten we soms schuiven in het huidige trainingsschema, het kan helaas niet anders.

Het aangepaste trainingsschema voor de komende weken is terug te vinden in de app maar LET OP de circuit trainingen kunnen/zijn hierin niet meegenomen en daarvoor geldt nogmaals de persoonlijke uitnodiging per mail zodat je weet wanneer je deze training hebt.

Er is geen circuittraining voor de A en de huidige 2e jaars B spelers.
Voor de 2e jaars B spelers betekent het dat hun reguliere training komt te vervallen als hun 1e jaars teamgenoten een circuittraining hebben.
In de week van 15 - 18 april zijn er circuittrainingen voor de Jongens breedte teams D, C & 1e jaars B, JE8 en ME8 teams inclusief de Zojeco ME8 teams
De ME8-zaterdag heeft naast een circuittraining een reguliere training op maandag (normale tijd). De ZME8 en JE8 hebben deze week geen reguliere training.
Deze week vervallen alle reguliere trainingen voor breedteteams JONGENS D, C en B zodat hiermee ruimte wordt gecreëerd voor de circuit trainingen.
De trainingen voor alle Jongens A & de lijnteams gaan allemaal door.
 
Vrijdag 19 april t.m. vrijdag 3 mei zijn er geen trainingen zijn i.v.m. de mei vakantie
 
In de week van 6-18 mei (direct na de meivakantie) zijn de circuit trainingen voor de Meisjes breedte teams D, C & 1e jaars B, JE8 en ME8 inclusief Zojeco ME8 teams.
De ME8-zondag en JE8 teams hebben naast de circuittraining ook een reguliere training op vrijdag (normale tijd). De ME8-zaterdag teams hebben deze week geen reguliere training.
Deze week vervallen alle trainingen voor breedte teams MEISJES D, C en B zodat hiermee ruimte wordt gecreëerd voor de circuit trainingen.
De trainingen voor Meisjes A & de lijnteams gaan gewoon door.
 
Samenvattend: check de komende periode de app voor het trainingsschema en de mail i.v.m. circuit trainingen. Indien er alsnog vragen zijn, stuur dan een mail aan Clementine via [email protected]
 
Veel succes en plezier de komende weken!

 
Nieuws afbeelding
9 apr 2019

Vrijdag 19 april GEEN training

Vrijdag 19 april is het Goede Vrijdag en tevens de eerste dag van de meivakantie.
daarmee zijn er die dag en de 2 weken daarna GEEN trainingen. Maandag 6 mei gaat alles weer beginnen.

 
Nieuws afbeelding
8 apr 2019

Drone en projectiescherm gezocht!

De sponsor commissie is op zoek naar leden die een drone hebben en die het leuk vinden om een paar keer een filmpje te maken voor op de website, sponsordoeleinden etc. Ook zoeken we een projectiescherm in het clubhuis.  
Heb je een drone of projectiescherm, mail dan naar  [email protected]
Alvast bedankt

 
Nieuws afbeelding
8 apr 2019

Save the date: 6 juli Familietoernooi

Noteer zaterdag 6 juli alvast in de familie-agenda. Dan is namelijk het jaarlijkse familietoernooi. Jullie zijn er toch ook weer bij? Met al je familie en vrienden? Het wordt weer top. Half mei volgt meer informatie!

 
Nieuws afbeelding
5 apr 2019

Interactieve avond voor hockeyouders op 6 mei - meld je nu aan!

Ben jij een hockeyouder? Dan wil je toch ook dat je kind tijdens het sporten plezier beleeft en zich optimaal kan ontwikkelen? De KNHB vindt dat ook belangrijk. Daarom ontwikkelden we samen met o.a. experts uit het tophockey en wetenschappers onze Visie op de ontwikkeling van hockeyers. Via de campagne ‘ 6 X VOORUIT IN HOCKEY ’ delen we die met iedereen in de hockeywereld, om zo samen de hockeysport nog leuker en beter te maken.  

Meld je aan voor de interactieve avond voor hockeyouders
Op 6 mei nemen oud-international Teun de Nooijer en ontwikkelingspsycholoog Steven Pont hockeyouders mee in de ontwikkeling van het kind. Welke rol heeft de hockeyvereniging hier bijvoorbeeld in? En wat kun jij betekenen voor je sportende kind? Teun en Steven gaan met het publiek in gesprek over jeugdsport, talentontwikkeling en opvoeding.

Programma + locatie
Deze ouderavond vindt plaats in het auditorium van het hoofdkantoor van de Rabobank in Utrecht. Adres: Croeselaan 18, 3521 CB, Utrecht.


Meer info: https://www.knhb.nl/nieuws/interactieve-ouderavond

 
Nieuws afbeelding
5 apr 2019

12 april schoolhockey - hulp gevraagd in t clubhuis!

Vrijdag 12 april is de 1e voorronde dag van het landelijke KNHB schoolhockey toernooi. Ook wij stellen onze velden weer beschikbaar en ook in ons clubhuis zullen wij weer een heerlijke lunch aanbieden aan 250 (??) leerlingen van middelbare scholen uit het hele land.
Zonder hulp van ouders kunnen we deze dag niet verzorgen. Daarom vragen we voor vrijdag 12 april a.s. een paar uurtjes van je tijd om met elkaar een gezellige en voedzame lunch voor te bereiden en de bar te bemensen. We kunnen je hulp goed gebruiken tussen 9.00 en 16.00 uur. Alle hulp is welkom, of je nu 2 uur kunt helpen of wat langer
Stuur even een mail naar Clementine  [email protected] , dan weten we op hoeveel man/vrouw we kunnen rekenen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

 
Nieuws afbeelding
5 apr 2019

Bas Bruin wordt nieuwe Algemeen Technisch manager

Bas Bruin wordt onze nieuwe Algemeen Technisch Manager. Hij volgt daarmee Vincent van de Peppel op die na tien jaar de overstap naar SCHC maakt. Bas Bruin (49) begon zijn coachloopbaan bij Kampong en belandde via de mannen van Schaerweijde en Hurley bij het nationale team van Trinidad & Tobago, waarmee hij deelnam aan de PanAm Games in Mexico. Bruin is ruim zes jaar bondscoach van Nederland Jongens A geweest, was vijf jaar Technisch Directeur van THC Hurley in Amstelveen en vervolgens Technisch Directeur van Kampong. Daarnaast was hij actief als mental coach voor de Nederlandse Basketball Bond en het vrouwenteam van Ajax.


Bas Bruin: ‘Naarden is een relatief jonge club, die anders durft te kijken. Vincent van de Peppel heeft de afgelopen tien jaar een hele sterke basis neergezet, waarop het heerlijk verder bouwen is. De inhoudelijke rode draad is er en die gaan we nog verder concretiseren en voor alle jeugd toegankelijk maken. Maar naast technisch/ tactische aspecten kun je bijvoorbeeld ook kijken naar te ontwikkelen competenties die ook buiten de sport van waarde zijn. Bijvoorbeeld besluitvaardigheid, flexibiliteit en zelfreflectie. Hoe mooi zou het zijn om de jeugd via de sport te leren om open minded te zijn en om creatief om te gaan met lastige situaties. We zullen ze enorm uit gaan dagen om mee te denken over de wijze van spelen en welk gedrag daarbij constructief is. We zetten daarnaast heel sterk in op de ontwikkeling van de trainer/ coaches, zij zijn immers degenen die de visie uitdragen. In informele setting bij elkaar zitten om te leren presenteren, te leren hoe je je team of de wedstrijd analyseert, te leren omgaan met de eigen persoonlijkheid ten opzichte van die van de individuen die je traint en coacht; dat zijn competenties waar je ook buiten de sport iets aan hebt. Die sportieve, maar tegelijkertijd ook maatschappelijke rol willen we de komende jaren graag verder uitdiepen.’


Marc van Wijk (voorzitter): ‘Ik ben erg trots en blij dat we Bas Bruin als nieuwe Algemeen Technisch Manager aan HC Naarden hebben weten te verbinden. Voor HC Naarden markeert dit het startpunt van een mooie nieuwe fase. Bas Bruin en HC Naarden passen uitstekend bij elkaar. We delen niet alleen een vooruitstrevende visie op (jeugd-)hockey, maar zijn beide van mening dat we als hockeyclub een nog veel verdergaande bijdrage kunnen leveren aan de algemene ontwikkeling van kinderen (en volwassenen) die bij ons hockeyen. Vanuit dit principe werken we bijvoorbeeld al langer volgens het jeugd-traint-jeugd principe. Jeugdtrainers- en coaches worden via onze eigen Naarden Hockey Academy opgeleid en ontwikkeld. In feite bieden we hiermee een unieke opleiding ‘leidinggeven voor kinderen’. Onder leiding van Bas Bruin gaan we dit verder professionaliseren en uitbouwen. We zijn Vincent van de Peppel veel dank verschuldigd voor de fantastische afgelopen tien jaar en wensen hem heel veel succes bij SCHC.’

 
Nieuws afbeelding
1 apr 2019

Veteranen Dames E eerste kampioen 2018-2019

Dames E is het eerste team van HC Naarden dat de kampioenstitel al binnen heeft! Afgelopen zondag speelden de dames uit tegen Hilversum, dat met een klinkende 1-3 opzij werd gezet.   Na 2 minuten wist Dames E door een schitterende assist de eerste goal te verzilveren. De training van de corners bleek niet voor niets, al snel volgde de 0-2. Ondanks dat Dames E veel balbezit had, lukte het Hilversum uit te breken en in de rechter bovenhoek te scoren. 
Gelukkig kon Dames E zich snel herstellen en werd er wederom met een mooie variant uit de corner gescoord. 1-3 was de ruststand. Spanning in de tweede helft, nog een paar mooie kansen die niet benut werden. Maar who cares, de winst is binnen en de eerste kampioen van het seizoen is een feit! Met nog drie speelronden te gaan is het ongeslagen team niet meer in te halen. Op naar de 3e klasse! En op naar nog meer kampioenen, 

 
Nieuws afbeelding
29 maa 2019

Stockey en internationals Alexandra Heerbaart en Josine Koning zaterdag op bezoek

We hebben voor aanstaande zaterdag iets leuks! We krijgen namelijk bezoek van Stockey en maar liefst 2 internationals: Alexandra Heerbaart en Josine Koning. Zij delen handtekeningen uit, gaan met de aanwezige teams op de foto op de Rabo Club tribune en zullen met een flinke dosis enthousiasme de komende Pro League wedstrijden promoten.
Wanneer: Zaterdag 30 maart Tijd: 14.00 – 15.30 uur  
 

 
Nieuws afbeelding
29 maa 2019

Jeugd fluit jeugd

In het kader van  Jeugd Fluit Jeugd  worden de B leden, die recent hun scheidsrechter kaart hebben gehaald, tot het einde van het seizoen ingedeeld om voor het eerst te fluiten. Om hen praktische tips & tricks te geven wordt een speciale introductieavond georganiseerd. Ervaren scheidsrechters helpen om de eerste fluitbeurt een succes te maken.  Wanneer: donderdag 4 april; Hoe laat : 20:00; Komt allen !

 
Nieuws afbeelding
29 maa 2019

Chocolade eieren zoeken

As zondag spelen onze dames en heren 1 weer thuis, nu schijnt het zo te zijn dat de paashaas alvast z'n eieren heeft verstopt op onze club die onze jeugd mag komen zoeken vanaf 14.30 uur. Bovendien is de hele familie (chocolade)haas aanwezig om naar deze 2 mooie wedstrijden te kijken. Jullie komen ook toch?





 
Nieuws afbeelding
28 maa 2019

Inschrijven jeugd seizoen 2019-2020

De inschrijfperiode voor junioren start op 1 april aanstaande. Inschrijven is mogelijk t/m 30 april 2019. Junioren kunnen opgegeven worden voor het seizoen waarin zij op 1 oktober minimaal 6 jaar oud zijn. Dit betekent voor de Benjamins voor het seizoen 2019-2020 dat zij vóór 1 oktober 2019 zes jaar of ouder moeten zijn (de peildatum is strikt 1 oktober).
In de Benjamin categorie kunnen wij ieder seizoen een grote groep kinderen plaatsen. Plaatsing van nieuwe kinderen in de leeftijdsgroep 7 t/m 17 jaar (speelcategorie F t/m A-jeugd) is afhankelijk van opzeggingen van leden uit bestaande teams. Het gaat bij deze speelcategorieën daarom maar om een zéér beperkt aantal plaatsen waar nieuwe jeugd leden voor aangenomen kunnen worden.
Met ingang van seizoen 2019-2020 zal er géén zondag jeugd competitie meer zijn voor meisjes (7-10 jaar). Voor alle andere leeftijden c.q jongens was er al geen zondag jeugd competitie meer. Zojeco meisjes die nu bij HC Naarden spelen en dus lid zijn, worden automatisch ingeschreven voor de zaterdag competitie en horen op een later moment meer over mogelijke plaatsing voor de zaterdag competitie. 
Meer informatie over de inschrijfronde kun je vinden op de pagina  Lidmaatschap Jeugd .

 
Nieuws afbeelding
28 maa 2019

Kom zondag H1 en D1 aanmoedigen, maar kom op de fiets!

Het wordt een mooi zonnig, maar ook druk weekend op de club! En DRUK in hoofdletters, want zondag 31 maart: Spelen zowel D1 als H1 thuis! En die willen we natuurlijk met zijn allen aanmoedigen.  En daarnaast zijn de voorrondes voor spelers onder de 13 voor de Cordial Cup in Oostenrijk. Dit betekent dat er 14 jeugdteams naar NVC komen. Deze wedstrijden beginnen om 9:30 uur en eindigen om 17:00 uur.  Er zullen verkeersregelaars zijn om alle auto's in goede banen te leiden, maar verzoek aan iedereen: kom op de fiets!  

 
Nieuws afbeelding
27 maa 2019

Reminder: lidmaatschap opzeggen? Dan kan t/m dinsdag 30 april

Verhuizen, studeren of een andere reden om te stoppen met hockeyen? Zeg dan tijdig je lidmaatschap op bij de Ledenadministratie via het  OPZEGFORMULIER  achter de  Mijn HC Naarden  inlog (Club - Opzegformulier). Voor eventuele vragen kun je mailen naar [email protected]
Opzeggen voor zaterdag jeugdleden kan t/m dinsdag 30 april. 
Zondag jeugdleden en senioren/veteranen/trimmers hebben tot 1 juni om op te zeggen. Meer informatie is te vinden op:  http://hcnaarden.nl/site/default.asp?option=2502&stcname=declub_lidmaatschap_opzeggen .

 
Nieuws afbeelding
25 maa 2019

30 maart verkoop gevonden kleding

Het is weer zo ver: zaterdag 30 maart gaat de gevonden kleding in de SALE, sla je slag! Er zit veel goede kleding tussen!
Je kunt de kleding bekijken bij de wedstrijdtafel. Ben je wat kwijt en ligt het niet meer in de rode kliko: vraag even na. De achtergelaten kleding hebben we uitgezocht en apart gelegd. Voor vragen: [email protected]

 
 

HC Naarden - Sportpark 'Naarden'
Amersfoortsestraatweg 14
1411 HC Naarden
Tel: 035 - 695 1001
[email protected]