Nieuws

 
Nieuws afbeelding
20 jan 2022

Keepersclinic voor D-jeugd, E8-tallen en E6-tallen

Wij organiseren een keepersclinic voor spelers uit de D-jeugd, E8-tallen en E6-tallen, die het leuk zouden vinden om kennis te maken met keepen!
De keepersclinic zal plaats vinden op *27 januari 2022* van 16:00-18:00 buiten.
Tijdens de clinic wordt er keeperstraining gegeven door top keepers!! En ga je kennis maken met hoe leuk keepen is! Zo leer je de basis houding van het keepen en een aantal keepers technieken! Ook krijg je loopscholing/conditie training!!
Na afloop er zal wat te drinken en een gezonde snack zijn! De kosten voor de clinic zijn slechts €5 euro! 
Let op! Er is maar beperkt plek! Op die manier kunnen we veel persoonlijke aandacht geven. Dus meld je snel aan en stuur een motivatie waarom jij deel wilt nemen aan deze clinic!! 
Aanmelden via: [email protected]
Na je aanmelding ontvang je antwoord op je deelnamen en krijg je verdere informatie over de clinic!

 
Nieuws afbeelding
18 jan 2022

ALV zondag 23 januari 2022 v.a. 14.00 uur

Komende zondag 23 januari a.s. vanaf 14.00 uur  wordt de ALV gehouden. 
Gezien de huidige maatregelen zal de vergadering online worden georganiseerd.
 
Eenvoudig ingelogd vanaf je eigen bank krijg je te weten wat er allemaal speelt op de club en hoe we samen vooruit kijken. Tevens krijg je een update over de financiën, de laatste stand van zaken over het hockeyen en uiteraard nieuws over de rest van het seizoen én we nemen afscheid van twee bestuursleden.
 
Vanwege de nieuwe Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersonen (WBTR) die per 1 juli 2021 in werking is getreden, zijn wij als vereniging verplicht een aantal maatregelen te nemen. De veranderingen zien vooral op de taakstelling van het bestuur, de aansprakelijkheid en de besluitvorming van de bestuurders en de toezichthouders met een tegenstrijdig belang aan dat van de organisatie. Veel wat nu in de wet extra wordt vastgelegd als verplichting is gelukkig nu al gangbaar in de praktijk maar een en ander moet ook nog formeel in de statuten worden aangepast. Een concept van de nieuwe statuten (format van de KNHB) kun je vanaf een dag van tevoren vinden op de website, achter de inlog in 'Mijn HC Naarden' (club > documenten > ALV).
Hier kun je tevens de volledige agenda en de notulen van de vorige vergadering bekijken.
 
Om deel te nemen graag uiterlijk 22 januari a.s. aanmelden middels een mail naar [email protected]
Voor de vergadering krijg je dan nog een link met korte instructie toegestuurd.

 
Nieuws afbeelding
16 jan 2022

Planning voor de komende weken

Beste Leden,
De stof van de persconferentie van afgelopen vrijdag is neergedaald..... We zijn heel blij dat veel teams inmiddels weer gebruik hebben kunnen maken van de zaal. Weliswaar wedstrijden tussen HC Naarden teams, maar toch. Ter vervanging van de oorspronkelijke zaaltrainingen en zaalcompetitie organiseren we vanaf 17 januari een buitenprogramma. We kiezen hiervoor in verband met de onzekere zaal situatie en omdat we inmiddels alweer richting de reguliere veldcompetitie gaan. Dit programma is afhankelijk van de persconferenties die nog gaan komen (eerstkomende 25 januari), maar voor de komende twee weken (t/m 30 januari) gaan we uit van de volgende richtlijnen:
1. Veldtrainingen voor de jeugd gaan door zoals eerder gepland en gecommuniceerd. 2. Op zaterdag 22/1 en 29/1 organiseert de TS onderlinge duels buiten (onderling betekent in deze binnen HC Naarden). Uiterlijk woensdag 19 januari communiceren we dit programma. 3. Onze eigen zaalhockeyhal is in principe elke dag beschikbaar van 9 uur 's-ochtends tot 10 uur 's-avonds om onderlinge wedstrijden te spelen. Ook in dit geval dus HC Naarden teams tegen elkaar.  4. De TS zal de zaal soms ook gebruiken voor trainingen en daarvoor de zaal reserveren. 5. Je kunt de zaalhockeyhal voor een uur reserveren. 6. De reservering gaat op volgorde van aanmelding, maar we proberen iedereen aan bod te laten komen.  7. Op zaterdag 22/1 en 29/1 krijgen de senioren in principe voorrang bij de toewijzing van de zaal (aangezien de jeugd die dag op het buitenveld hockeyt).  8. Reserveringen voor de zaal kun je indienen bij Clementine Niermans op dit email adres: [email protected]   9. De corona regels voor de zaal van de KNHB zijn van toepassing. Zie ook https://www.knhb.nl/nieuws/jeugd-en-volwassenen-mogen-vanaf-15-januari-binnen-en-buiten-sporten     
We zijn blij dat we op deze manier een gevarieerd programma kunnen aanbieden voor al onze leden, zowel zaal als veld. We wensen iedereen veel speelplezier!
Met vriendelijke groet
Het Bestuur

 
Nieuws afbeelding
15 jan 2022

Per 1 februari 2022 zal Gabriëlle Klinkers onze club gaan verlaten

Per 1 februari 2022 zal Gabriëlle Klinkers onze club gaan verlaten.
Gabriëlle is al vanaf 2007 betrokken bij de onze club. Gabriëlle begon als wedstrijdsecretaris jongste jeugd en snel daarna ook als verenigingssecretaris voor de Technische Commissie. Ze was verantwoordelijk voor onder andere het bewaken van de ledenaantallen, verzorgen van alle communicatie rondom de TC, het regelen van zaken rondom selectie en teamindeling en ondersteuning van de Technische Staf als ook bestuur m.b.t. alle vrijwilligersovereenkomsten.
De laatste jaren werd zij ook verantwoordelijk voor het gehele wedstrijdsecretariaat van de jongste jeugd, junioren tot en met senioren. En met zoveel teams en zoveel leden is dat altijd een hele grote puzzel. Tevens was Gabriëlle de 1e contactpersoon voor de KNHB aangaande leden en de competitie. In 2020 is ze dan ook benoemd als Lid van verdienste.
Gabriëlle haalde in 2020 haar papieren als assistent makelaar en gaat nu een nieuwe uitdaging aan bij de NVM. 'Ik heb het altijd onwijs leuk gevonden om mij in te zetten voor de hockeyclub en zal HC Naarden zeker missen. Ik blijf nog wel met veel plezier hockeyen bij de trim op woensdagochtend.’
We verliezen met Gabriëlle een persoon met veel kennis van zaken en een echte spil in onze organisatie, maar wensen haar vooral ook heel veel succes toe voor de toekomst. 
Met vriendelijke groet,
Bestuur HC Naarden

 
Nieuws afbeelding
14 jan 2022

corona update 14 januari

Beste Leden,
Never a dull moment.....
We hebben net de persconferentie mogen aanhoren en het goede nieuws is dat we weer mogen hockeyen in de zaal! Er zijn nog veel meer zaken om te wensen maar het glas is half vol :-) Om een en ander voor komend weekend te structureren, de volgende regels:
1. We hosten in de zaal alleen wedstrijden van 2 aparte teams tegen elkaar. Dus geen teams onderling. 2. Een team (samen met een ander team) kan maximaal 1 uur per weekend de zaal reserveren voor een onderlinge wedstrijd. 3. Voor komend weekend dien je de teams aan te melden bij [email protected] De zaalcommissie zal je aanvraag opnemen. 4. Wedstrijden die buiten stonden gepland gaan niet automatisch naar "binnen" toe. Een aparte aanvraag moet daarvoor worden ingediend. 5. De reservering gaat op volgorde van aanmelding. 6. Teams krijgen van het wedstrijdsecretariaat te horen wanneer/of ze kunnen spelen. 6. Scheidsrechters moeten zelf worden geregeld. 7. Er is helaas geen publiek toegestaan. 8.  Openingstijd van de zaal is 9 uur 's-ochtend en sluiting om 8 's-avond.
Hopelijk kunnen we op deze manier zsm inspelen op de behoefte die er is om te zaalhockeyen. Voor na het weekend komen we met verdere berichtgeving omtrent het gebruik van de zaal. Daarover meer komende zondag.
Heel veel plezier voor degene die lekker kunnen gaan hockeyen dit weekend! Binnen dan wel buiten.
Met vriendelijke groet,
Het Bestuur

 
Nieuws afbeelding
14 jan 2022

Vacature wedstrijdsecretaris HC Naarden

Gabriëlle gaat na vele jaren trouwe dienst stoppen als verenigingssecretaris. Daarom zoeken we naar een nieuwe topper om een deel van haar taken - het wedstrijdsecretariaat - over te nemen.  
Als wedstrijdsecretaris lever je een belangrijke bijdrage aan het reilen en zeilen binnen onze club. Je bent verantwoordelijk voor het indelen van de wedstrijden, de contactpersoon van de KNHB voor de operationele zaken en hebt daarnaast een centrale functie bij het indelen van de teams. 
Naast het feit dat je binding hebt met de club, beschik je over organisatietalent en heb je een ondernemende geest. Je combineert je planning-, organisatie-, en communicatie skills met een hands-on mentaliteit en kan in grote mate zelfstandig werken. 
In de afgelopen jaren zijn we flink in ledenaantal gegroeid. Dit vraagt op korte termijn ook om een verdere digitalisering van onze leden- en wedstrijdadministratie. De geschikte kandidaat vindt het leuk om die efficiencyslag samen met leden van HC Naarden te maken! 
Ben jij of ken jij onze nieuwe wedstrijdsecretaris? We horen graag snel van je!
Wat zijn je voornaamste taken?
•Indeling, planning en organisatie van wedstrijden
•Contactpersoon van de KNHB voor operationele zaken
•Indeling en administratie teams
Wat bieden wij?
•8 tot 12-urige werkweek (takenpakket en daarmee ook de uren is in overleg verder uit te breiden)
•Afwisselende baan in het midden van de vereniging met vrijheid en verantwoordelijkheid
•Marktconform salaris
•Contract op ZZP basis
Over HC Naarden
Hockey Club Naarden bestaat sinds 1987 en is een echte familieclub. Ons motto is dat hockeyen pas écht leuk wordt, als je er sportief gezien uithaalt wat erin zit. Daarom bieden we op de club niet alleen veel gezelligheid, maar willen we ieder lid ook de kans geven om zijn/haar (hockey)talenten zoveel mogelijk tot ontplooiing te laten komen. 
Ben je enthousiast? Stuur dan je reactie naar: [email protected] 
Voor vragen kun je ook terecht op dit email adres bij Renske Meij, Secretaris Bestuur. 



 
Nieuws afbeelding
12 jan 2022

Corona update

Beste allemaal,
Allereerst een heel mooi 2022 gewenst! Hopelijk zal Corona ons hockey leven steeds minder gaan beïnvloeden.
Helaas hebben we nog steeds te maken met aangescherpte maatregelen. Zaalhockey is nog niet toegestaan, net als competitiewedstrijden (binnen en buiten). We houden vinger aan de pols met alle ontwikkelingen.
Sinds 11 januari mag de jeugd gelukkig wel weer tot 20.00u buiten trainen. Daar geldt het onderstaande schema voor, dat is ook via de managers in de teamapps verspreid. Voor de jeugd E8 t/m A betekent dit dat zij 1 keer per week buiten zullen gaan trainen.
Teams die, naast de trainingen, een (oefen)partijtje willen spelen en een tegenstander binnen de club hebben gevonden kunnen zich melden bij de wedstrijdsecretaris om ingedeeld te worden. Scheidsrechters zullen zelf geregeld moeten worden door de managers van de desbetreffende teams.
Ook zijn wij aan het kijken naar mogelijkheden om wedstrijden te gaan spelen, hetzij onderling op de club of wellicht met andere clubs in de directe omgeving. Zodra hier meer over bekend is zullen we jullie daar over berichten.

Het is nog even niet anders. We wachten de aankomende persconferentie af en zullen daarna weer met een update komen.

 
Nieuws afbeelding
4 jan 2022

Stay Fit met leuke korting!

Ook tijdens de lockdown is sporten natuurlijk mogelijk! Hoewel hockey in teamverband nog niet volledig kan, daagt HockeyDirect jou uit om fit te blijven.  En om dat nog makkelijker en leuker te maken, bieden ze 10% extra korting op een bestelling bij hun partner RunningDirect.nl. Bekijk dus snel de mooiste hardloopschoenen van oa ASICS, Brooks, Nike, Adidas en Mizuno!
Voorwaarden: Gebruik de kortingscode HD10 in het winkelmandje Code geeft 10% korting op de hele bestelling Kortingscode is geldig tot en met 14 januari 2022 Code is geldig op het hele assortiment m.u.v. Garmin & Polar Veel plezier!

 
Nieuws afbeelding
23 dec 2021

Van de voorzitter

Beste allemaal, 


Nog een dag en dan is het Kerstavond. Ik denk dat niemand had gedacht dat we dit jaar in hetzelfde schuitje zouden zitten als vorig jaar. We hadden allemaal gehoopt dat de zaalcompetitie gewoon kon doorgaan en we met jong en oud lekker zouden blijven spelen. 


Maar helaas zijn alle binnensporten niet meer mogelijk. Dat blijft zo tot en met 14 januari. Hopelijk zullen de besmetting cijfers meevallen, zodat we daarna weer de zaal in kunnen. Gelukkig hebben de Technische Commissie en Technische Staf het zo kunnen organiseren dat de trainingen voor de jeugd op het veld doorgaan. En nu hopen dat de weergoden ons goed gezind blijven. 


Het is en blijft ons voornaamste doel om het voor zoveel mogelijk leden mogelijk te maken om te hockeyen. Hiervoor zijn de Technische Staf, de Technische Commissies en vele andere vrijwilligers al bijna twee jaar continu in de weer. Als bestuur zijn we enorm dankbaar en trots op hun inzet en creativiteit om steeds weer met nieuwe trainingsschema's en spelvormen te komen. Ook zijn we blij dat veel teammanagers initiatief nemen om in de kerstvakantie binnen de geldende corona regels alternatieve sportactiviteiten te organiseren.


We hopen uiteraard dat we vanaf 15 januari de zaal in mogen. Maar is dit dan niet het geval, dan zullen we ook dan weer kijken naar wat wél mogelijk is. Want lekker samen sporten is juist nu van extra groot belang. 


Vorige week vrijdag hebben jullie de factuur ontvangen voor de zaalcontributie. We zijn in deze corona tijd kritisch op onze uitgaven, maar tegelijkertijd liggen verreweg de meeste kosten voor de zaalcompetitie (denk aan de huur van de FAAZ-tent) vast. Daarom is de contributie van levensbelang voor onze club. Zonder hebben wij geen bestaansrecht, ook niet in dit corona tijdperk. Wij waarderen het enorm dat iedereen gewoon zijn contributie blijft betalen, want alleen met elkaar houden we de club financieel gezond.


Gelukkig hebben we ook leuk nieuws om te delen. We hebben namelijk drie hele mooie nieuwe sponsoren aan onze club weten te binden: Crisp, Staan en Vistra. We zijn heel blij en trots dat we deze drie partijen als sponsoren mogen toevoegen naast onze hoofdsponsoren Rabobank, Dutch Garden, Hockeydirect, Indica, mth, Nienaber en Volvo. We kijken uit naar een mooie samenwerking in het nieuwe jaar. 


Wij wensen iedereen hele fijne kerstdagen en alvast een gelukkig nieuw jaar. Op naar een sportief 2022!


 Het Bestuur

 
Nieuws afbeelding
23 dec 2021

Sponsor in de spotlight: Douwe Engelsman van Staan

Wat is je binding met Hockeyclub Naarden? Sinds 5 jaar ben ik lid van HC Naarden, de eerste twee heb ik gespeeld in veteranen B. Sinds 3 jaar hockey ik in Veteranen C.  Voor mij is hockey een combinatie van elementen. Iedereen is druk met gezin, werk en andere sociale verplichtingen. Voor mij is het belangrijk dat hockey dan een moment voor mijzelf is met gezelligheid, maar ook met een gemotiveerd team wat er vol voor gaat in het veld. Dat is iets wat ik heb gevonden bij Veteranen C. Nu Wouter van Dun en ik het aanvoerderschap van C op ons hebben genomen, heb ik ook steeds meer in contact met de club. Hier merkte ik de toewijding van bestuur-, commissieleden en vrijwilligers en de ideeën die er zijn. De zondagen kunnen drukker en daar heb ik ideeën over. Dan is leuk om op mee te denken en te sparren, om ze de club nog gezelliger te maken.     Waarom hebben je ervoor gekozen om sponsor van de club te worden? Met Staan gaat het goed en dan is het ook leuk om iets terug te doen voor een club waar je graag komt. Dan is de upside ook nog dat er veel financials bij ons op de club rondlopen en dat is juist de doelgroep waar wij graag mee in contact komen.    Kunnen we nu in deze tijd de rollen omdraaien en jouw bedrijf helpen? Zeker. Mocht je werkzaam zijn binnen Finance en uitbereiding zoeken voor je teams (tijdelijk of vast) of zelf opzoek zijn naar een nieuwe baan, dan kom ik graag met je in contact. Staan is de specialist op gebied van Finance Recruitment en financiële opleidingen. Wij werven zowel voor vaste als tijdelijke functie. Dit doe ik samen met een team van bijna 80 collega’s. Dus laten we snel koffie drinken uit de Staan bekers op de club.

 
Nieuws afbeelding
23 dec 2021

Sponsor in de spotlight: Vistra

Vistra is trotse sponsor van HC Naarden. Onze club is blij om nieuwe sponsor Vistra te mogen verwelkomen en daarom zetten wij deze graag even in de spotlight:

Bij Vistra geloven wij dat jouw onderneming en jouw medewerkers het verschil kunnen maken. Daarom helpen wij jou om met vertrouwen en doortastendheid mogelijkheden aan te grijpen op het moment dat ze zich aandienen. Onze klanten vertrouwen op onze expertise bij het nakomen van al hun juridische en financiële verplichtingen, zodat zij zorgeloos hun volgende zakelijke zet kunnen voorbereiden. Wij doen dit door te doen waar wij in uitblinken: risico’s reduceren en efficiëntie vergroten. Zo kunnen onze klanten zich focussen op waar zij het beste in zijn. Een soortgelijke samenwerking zien wij bij teamsporten: iedere speler draagt zijn of haar steentje bij om elkaar en het team beter te maken en samen de best mogelijke prestatie neer te zetten. Het motto van HC Naarden is niet voor niets dat hockeyen pas echt leuk wordt als je er – sportief gezien – uit haalt wat er in zit. Daarom is Vistra met trots sponsor van HC Naarden. Wij dragen graag bij aan de sportieve ontplooiing van de leden van de club. Wij hopen op een vruchtbare samenwerking en kijken ernaar uit elkaar spoedig langs de lijn te spreken.
Meer over Vistra Als zakelijke dienstverlener, beheerder van fondsen en partner in kostenanalyse en controle, helpt Vistra, met meer dan 5,000 medewerkers verdeeld over ruim 45 landen, klanten over de hele wereld. Vistra ondersteunt bedrijven wereldwijd om slimmer te werken, sneller te groeien, verantwoord te handelen, kapitaal te beschermen en grenzen te verleggen. Geïnteresseerd in de dienstverlening Vistra? Kijk dan op www.vistra.com.



 
Nieuws afbeelding
23 dec 2021

Benjamins in het nieuw

Op zondag 14 November zijn de Benjamins van het seizoen ‘21-‘22 van nieuwe trainingsjassen voorzien. Net als ieder jaar ontvangen de Benjamins en trainers een eigen trainingsjas met hun voornaam op de achterkant. Dit jaar was de kleding voor het eerst van NIKE. Dit ‘warme’ welkom voor alle nieuwe jongste leden van HCN wordt ieder jaar mogelijk gemaakt door een flink aantal enthousiaste – vaak nieuwe - sponsoren die op de achterkant van de jassen vermeld staan. Voor de jassen van dit jaar gaat onze dank uit naar Nike en HockeyDirect (voor de levering en bedrukking van de jassen) en naar Heyen Makelaars, Bloomon, Dudok Bouw- en Vastgoedrecht, Dentici Tandartsen Bussum, Goose Cards, Florencius, Pos Service Holland, Stibbe, Fysiotherapie Naarden en De Haan Advocatenkantoor.
De HCN Sponsorcommissie wenst alle Benjaminspelers en trainers fijne feestdagen en veel hockeyplezier in de nieuwe kleding. 

 
Nieuws afbeelding
20 dec 2021

Hockeysticks voor de BSO

Wie heeft nog oude, ongebruikt hockeysticks in de gang staan? De BSO-kinderen op onze lokatie zijn er blij mee.
Deze week is de gang beneden in het clubhuis nog tijdens trainingsuren bereikbaar. 

 
Nieuws afbeelding
19 dec 2021

Trainingen starten weer vanaf 10 januari

Na twee weken rust vanwege de kerstvakantie  starten we vanaf maandag 10 januari weer met de trainingen.  Als de corona maatregelen wijzigen waardoor we toch weer binnen of na 17u kunnen trainen zullen we daarover communiceren.
Als er niets wijzigt dan volgen we vanaf 10 januari het schema zoals het in de week voor de kerstvakantie was. Allemaal buiten en tot 17u. In elk geval tot en met 14 januari 2022.  Hopelijk zullen de besmetting cijfers meevallen zodat we daarna weer de zaal in kunnen. Voor de jeugd die reeds op veld 4 was ingedeeld blijft alles hetzelfde.  Voor de trainingen die in de Lunet waren gepland, die zullen op Veld 1 plaatsvinden (bij lichte vorst veld 3).  De jeugd die in onze zaalhal zou trainen, die kunnen naar Veld 5 (bij lichte vorst veld 2).  De trainingen op Veld 1 en 5 zullen gewone veldtrainingen zijn dus geen zaalhockey handschoentje en een normale veldstick. Met sportieve groet

Het Bestuur

 
Nieuws afbeelding
18 dec 2021

Alle wedstrijden voor morgen afgelast!

Beste spelers, vrijwilligers en ouders,
Het Kabinet heeft vanavond aangegeven dat binnensporten vanaf morgenochtend 05.00 niet meer mag. Buiten sporten kan onder voorwaarden. Voor nu betekent dit dat alle zaalwedstrijden vanaf morgen zijn afgelast. Heel erg jammer. 
Het Bestuur zal morgen overleg hebben over hoe we in de nieuwe situatie verder gaan. We komen hier deze week verder op terug.
Met sportieve groet,
Het Bestuur.


 
Nieuws afbeelding
14 dec 2021

Zaalhockey: aandacht voor regels in de sporthallen (KNHB)

Mededeling van de KNHB:
De kop is eraf. We hebben het eerste volle weekend zaalhockey achter de rug.
Na een winter (‘20/’21) zonder zaalhockey hebben we de indruk dat het voor iedereen toch weer even wennen is. De nodige klachten ontvingen we namelijk van verschillende sporthallen:
Aankomst bij de sporthal Wij krijgen klachten dat teams met name bij de aanvang van het hockeyprogramma ruim drie kwartier voor aanvangstijd van de wedstrijd in de sporthal arriveren en van de hal gebruik willen maken. Dit is niet mogelijk. Dit kan er ook toe leiden dat teams voor een gesloten deur staan.
Uitbreiding van de huurtijd zal leiden tot een significante verhoging van het inschrijfgeld welke nu niet in de begroting is opgenomen.
Wij willen jullie dan ook verzoeken om bij de teams te benadrukken dat zij maximaal een kwartier voor aanvang in de sporthal arriveren. 
Balken opruimen Ook krijgen we klachten dat na afloop van het hockey programma de balken niet door de twee laatst spelende teams zijn opgeruimd. Hier dient de zaalleiding voor zorg te dragen.
Als gevolg hiervan dient de zaalbeheerder dit alsnog te doen en wordt ons 1 uur opruimkosten in rekening gebracht. Dit is niet acceptabel en wij zullen deze kosten voortaan in rekening brengen bij de vereniging die zaalleiding heeft.
Wij willen jullie dan ook verzoeken om bij de teams te benadrukken dat zij aan het einde van het hockeyprogramma de balken opruimen.
Kleding, schoeisel en sticks Tenslotte komen er meldingen binnen dat spelers met dezelfde schoenen waarmee zij buiten lopen ook de wedstrijd spelen. Daarnaast komt het voor dat er in de zaal nog gespeeld wordt met een veldstick.
Verder zijn legguards/ klompen met ijzeren gespen verboden.
De zaalleiding dient hierop toe te zien, maar de teams zelf (spelers en coaches) moeten hier uiteraard ook opletten. Eventuele beschadigingen hierdoor zullen wij dan ook in rekening brengen bij de vereniging die zaalleiding heeft.
We wensen jullie teams mooie en sportieve wedstrijden toe en hopen de komende weken op minder klachten vanuit de sporthallen.
Bericht van: Sportaccomodaties zaalhockey KNHB 

 
Nieuws afbeelding
13 dec 2021

24 dec GEEN trainingen

Donderdag 23 december zijn de laatste oficiele trainingen van dit jaar. Vrijdag 24 december zijn clubhuis en tent gesloten.
Mocht een team in de kerstvakantie nog een keer willen trainen, neem contact op met Clementine Niermans (0623 454177).
Maandag 10 januari start het reguliere trainingsprogramma.

 
Nieuws afbeelding
8 dec 2021

Online vragenuurtje (ma 13/12) – spelregels ZAAL!

Het zaalseizoen staat op punt van beginnen. De meeste teams hebben alweer getraind of zelfs al oefenwedstrijden gespeeld. Het is voor iedereen echt weer even wennen na 2  jaar geen zaal gespeeld te hebben. Onlangs hebben we als Masterclass en CS+ Commissie een bijscholing gegeven m.b.t. de zaal spelregels. We krijgen veel vragen of er nog een sessie komt, vandaar dat we hebben besloten om op maandagavond 13 december nog een online vragenuurtje te organiseren voor alle niveaus. Dat betekent voor alle ouders van E8 tm A jeugd, senioren, coaches, trainers, scheidsrechters en alles daar tussenin. We willen vooral de ouders stimuleren om zelf de wedstrijden te fluiten, maar begrijpen ook dat het best lastig is om ineens in de zaal te staan met andere spelregels. Dus grijp je kans om jezelf nog even bij te spijkeren aanstaande maandag. We zullen in het kort stilstaan bij de belangrijkste zaal elementen (ook voor jongste jeugd) én voldoende tijd reserveren voor jullie vragen. We zien jullie graag a.s. maandag online! Groet, Rolf, Fred & Alwiene  
 
Link naar de Teams meeting: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_MDhkNjhiYjAtZWQyYS00MDg4LTg0YzAtMGY2ZWUzNmY3YWJj%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%227a061f9b-6449-470f-9a68-ae5929da0007%22%2c%22Oid%22%3a%22e3424df0-6280-4d15-964d-a23da1092c2f%22%7d  
 
Link naar presentatie: https://1drv.ms/p/s!AqDBKodfteiKgbIA_a9aUHB9iwcanA

 
Nieuws afbeelding
3 dec 2021

Covid en zaalhockey trainingen

Beste leden,
Zoals afgelopen weekend aangekondigd, brengen we jullie op de hoogte van het aangepaste trainingsschema tot en met donderdag 23 december 2021. Met de huidige Covid-maatregelen mag er na 17.00 uur niet meer gesport worden. Dat vraagt om een grote uitdaging qua planning. 
Mochten de maatregelen alsnog verruiming bieden, zullen we uiteraard het schema zo snel mogelijk aanpassen.  Het is helaas niet mogelijk om dit aangepaste schema in de app te verwerken. Daarom ontvangt iedereen dit schema via zijn/haar manager/trainer/coach.
We hebben de beschikking over drie trainingslocaties:  Onze eigen zaal   De Lunet  Veld 4  We hebben hierbij keuzes moeten maken omwille van beperkte zaal capaciteit.  De keuze is gemaakt dat de E8 en de D die (door een gemist seizoen) veelal nog nooit of beperkt in de zaal hebben gehockeyd nu de zaal in mogen.  Dit zijn al zoveel teams dat onze capaciteit tot 17.00uur al bijna is gevuld.  Met het beetje extra capaciteit dat we hebben kunnen realiseren, krijgt daarnaast een aantal lijnteams (meeste op rotatie basis) nu plek in de zaal, vanwege de eerdere afloop van hun competitie.
De teams uit de A, B & C categorieën kunnen op veld 4 trainen. Op dit veld zijn zes veldjes uitgezet ter grootte van een zaalhockey veld. Graag aandacht dat de teams de balken en de touwen op de juiste manier laten liggen en niet verplaatsen!  Ook al vindt de training op veld 4 buiten plaats, neem je zaalstick en handschoen mee!
Daarnaast is het mogelijk voor teams om tussen 06.00 uur en 15.00 uur (behalve op woensdag dan is het tot 13.00 uur) gebruik te maken van ons eigen zaalhockeyveld. Reserveringen hiervoor graag per mail indienen bij David ten Hove. Voor de senioren teams die gaan zaalhockeyen zijn de trainingstijden al aangepast i.o.m TC senioren.
Voor de kerst maken we een nieuwe indeling voor de periode na 23 december. We kijken dan naar de behoefte van de teams die hun wedstrijden vooral na de kerst hebben, de mogelijkheden en de maatregelen die op dat moment van toepassing zijn.
De KNHB is afgelopen week druk geweest met het herindelen van diverse wedstrijden zodat elk team voor 17.00 uur klaar is (let op de zaal moet om 17.00 uur verlaten zijn). Dat betekent dat veel wedstrijden gelukkig alsnog gespeeld gaan worden en dat is zeer goed nieuws!!
We hopen op ieders begrip.  Heel veel succes & plezier de komende weken,
Met vriendelijke groet,
Het Bestuur

 
Nieuws afbeelding
1 dec 2021

HCNaarden duurzame club in het Gooi!

Als hockeyclub realiseren we ons dat we grootverbruikers van energie zijn. Daarom vinden we het belangrijk om onze verantwoordelijkheid te nemen op het gebied van duurzaamheid. Begin 2021 zijn we met een club experts van start gegaan om hier een plan voor te maken. 
 
Na het inzichtelijk maken van het verbruik hebben we een energiescan laten doen, aangeboden door NOC NSF en uitgevoerd door Sportstroom. Het zal niemand verbazen dat uit het rapport naar voren kwam dat veldverlichting onze grootste energievreter is. Echter de verlichting vervangen door LED is een grote investering en de huidige lampen gaan nog een aantal jaren mee. 
 
Wij hebben er dan ook voor gekozen om eerst zonnepanelen te plaatsen Hierdoor kunnen we met ons huidige verbruik 20% compenseren. In oktober 2022 hebben we, na eerst een constructieve aanpassing aan het dak van het clubhuis te doen, 88 zonnepanelen laten plaatsen. 
 
Om de zonnepanelen te financieren hebben we verschillende subsidies ontvangen van onder andere de Provincie Noord-Holland en Sportakkoord GGM. Wij zijn erg blij met deze financiële hulp. Eveneens met de medewerkers van Gemeente Gooise Meren die met ons meedenken over de verschillende mogelijkheden voor verduurzaming van onze club. 
 
Vanuit HCNaarden werkten mee: Karin van Schuppen, Coen van Driel, Clementine Niermans, Manus Fleskens en Judith Kurvers. Vanuit Wattnu is Wim Broer aangeschoven. Mede door de aanwezige expertise hebben we een vliegende start kunnen maken. En gaan we door, waar het mogelijk is, met het verduurzamen van HCNaarden! 

 
Nieuws afbeelding
30 nov 2021

3 HCN toppers naar Centraal U15 team!

Lars Corcoran, Juup Krop en Tom van Munster uit onze JB1 zijn geselecteerd voor het 'Centraal U15" team. Gefeliciteerd! Dat betekent dat ze behoren tot de beste spelers uit de regio. Fantastisch gedaan en natuurlijk veel plezier en succes in deze selectie! 

 
Nieuws afbeelding
30 nov 2021

Arun van den Eijnden geslaagd voor CS+ examen!

Hockeyclub Naarden heeft er alweer een nieuwe CS plus scheidsrechter bij! Op zondag 21 november heeft Arun op de wedstrijd H2 - Maarssen H2 succesvol zijn examen afgelegd. Het examen werd afgenomen door een externe examinator en dankzij het goede optreden kon hij na afloop direct de bloemen overhandigen.  Geweldig gedaan Arun, van Harte Gefeliciteerd namens de gehele Masterclass & CS+ Commissie!!

 
Nieuws afbeelding
29 nov 2021

Update gevolgen Covid maatregelen

Beste leden, 
Graag geven wij jullie een update over de stappen die we moeten nemen als gevolg van de nieuwe Covid-maatregelen die per 28 november voor de komende 3 weken gelden. Na 17.00 uur zijn er geen mogelijkheden meer om te kunnen sporten. Ook is het clubhuis, zoals kleedkamers, bestuurskamers enz. gesloten tussen 17.00 en 05.00 uur. Hoe het er na deze periode uitziet zal afhankelijk zijn van de ontwikkelingen en kunnen we uiteraard nog geen uitspraken over doen. 
De KNHB heeft aangegeven dat de zaalcompetitie doorgang zal kunnen vinden voor al onze deelnemende teams vanaf de E8. Wij verwachten dat de KNHB dus wel met aanpassingen op het wedstrijdschema zal komen. Dat de zaalcompetitie doorgaat is een heel mooi uitgangspunt echter het stelt alle clubs wel voor een enorme uitdaging en puzzel. Als vereniging hebben we namelijk te maken met een aantal beperkingen waar binnen we dit moeten gaan uitvoeren met name met betrekking tot de trainingen nu deze allemaal voor 17.00 uur moeten plaatsvinden. Onze insteek is om alle jeugd teams voor dit tijdstip te laten trainen, waarbij het uitgangspunt is dat de teams die nog niet eerder in de zaal hebben gespeeld (E8 en D) in ieder geval in de zaal kunnen trainen om zo enige ervaring op te doen.  Daarnaast hebben we nog enkele uren zaal in kunnen kopen bij de Lunet welke door de Technische Staff kunnen worden ingezet voor trainingen. Voor de teams waarvoor geen ruimte in de zaal is om te trainen, zullen we op veld 4 zaalveldjes realiseren. Het aangepaste trainingsschema communiceren wij in de loop van deze week.  Voor deze week geldt nog het oorspronkelijke trainingsschema. Voor de teams die na 17.00  uur zouden trainen, is er helaas deze week geen training. Check de App als je twijfelt voor de tijden.
Voor seniorenteams is het mogelijk om overdag tot 15.00 uur te trainen in onze eigen hal m.u.v de woensdagmiddag. Daarna wordt onze eigen hal vanaf 13.00 uur gebruikt door de jeugd. Bij interesse graag melden bij [email protected] 
We hopen op jullie begrip en medewerking voor de enorme uitdaging waar we als vereniging weer voor staan.
Met sportieve groet,  Bestuur HC Naarden
Ter informatie wat relevante achterliggende links: KNHB: nieuwe maatregelen maar competities gaan door. Overheid, Covid en Horeca

25 nov 2021

informatieavond zaalhockey D-jeugd en E8

Vanavond is de informatieavond zaalhockey voor de D- en E8jeugd van HC Naarden.
Voor iedereen die wil worden bijgepraat (en op veler verzoek) hierbij nogmaals de link om in te loggen

https://teams.live.com/meet/94426511672396

Hopelijk tot vanavond, De zaalhockeycommissie HC Naarden

 
Nieuws afbeelding
17 nov 2021

Zaalhockey komt er weer aan!

8 maart 2020 huldigden we onze zaalkampioenen en laten we ervan uit gaan dat we dit zaalseizoen ook weer kunnen gaan huldigen voor onze teams. Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan het trainingsschema in de zaal voor onze twee locaties (De Lunet en onze eigen hal), een luxe die heel fijn is want daardoor hoeven onze leden geen kilometers buiten Naarden af te leggen voor trainingen zoals menig andere club.
Helaas heeft HC Naarden ook minder uren gekregen vanuit de Lunet dan die we altijd hadden dus dat betekent wel weer meer dan ooit creatief puzzelen binnen de zeer beperkte ruimte die er al is. Dus trainingstijden/dagen kunnen (helaas) afwijken ten opzichte van veld.
- Vanaf maandag 29 november start het zaal trainingsschema en vervallen alle veldtrainingen voor de jeugd.
- De F en E6 hebben hun laatste trainingsmoment in de week van 22 november.
- H1/D1/D2/Heren A/Heren B/ Dames A en Dames D combiteam trainen vanaf maandag 29 november ook in onze eigen hal. Overige senioren/veteranen teams kunnen op woensdagavond buiten op het veld te blijven trainen (1 avond beschikbaar, rest van de week geen mogelijkheden). Dit zal in overleg plaatsvinden vanuit de TC Senioren.  
- Alle teams vanaf de E8 hebben 1x per week 1 uur zaaltraining met hun eigen team. Voor de teams vanaf de D is het in overleg mogelijk om buiten te blijven trainen. Graag dit overleggen vanuit de (trainer)coach met David ten Hove.
Hou de app in gaten en zal de komende week het schema zichtbaar zijn in de app en uiteraard blijven we alle ontwikkelingen omtrent Covid-zaalhockey-maatregelen goed volgen.
Zie ook deze link van de KNHB; https://www.knhb.nl/nieuws/knhb-treft-laatste-voorbereidingen-voor-zaalseizoen

 
Nieuws afbeelding
17 nov 2021

Reminder: 23/24/25 november online info avond zaalhockey voor managers en scheidsrechters!

Ontzettend leuk dat we in de winter ook weer in de zaal kunnen spelen. Begin december zullen de eerste zaalhockey wedstrijden alweer beginnen! Een paar belangrijke dingen om te weten zodat het zaalseizoen soepel verloopt:
Volgende week organiseren we 3 digitale informatieavonden over zaalhockey voor managers en scheidsrechters Dinsdag 23 nov 20:00-22:00 voor managers (m.u.v. E8 en D) Woensdag 24 nov 20:00-22:00 voor alle scheidsrechters Donderdag 25  nov 20:00-22:00 voor managers E8 en D jeugd Geef s.v.p. door wie de begeleiding van de teams doet, zeker als dit anders is dan bij de veldteams ([email protected]). Vooruitlopend op de definitieve planning van het speelschema: let op dat het laatste weekend van de kerstvakantie (8/9 januari) ook een wedstrijdweekend is. Laat Clementine weten als je geïnteresseerd bent om een wedstrijd of training te organiseren voor je team(s) in de kerstvakantie. Dan kunnen we samen kijken of de hal beschikbaar is.
De presentatie van de infoavonden zal ook op de HC Naarden website terug te vinden zijn. Managers en scheidsrechters zullen de MS Teams link voor de online informatieavonden via e-mail ontvangen. 

We kijken enorm uit naar het komende zaalseizoen! Voor vragen, stuur een mailtje naar [email protected]

 
 

HC Naarden - Sportpark 'Naarden'
Amersfoortsestraatweg 14
1411 HC Naarden
Tel: 035 - 695 1001
[email protected]